Alla uppdrag
Finance Manager, Nordic/Baltic - TILLSATT
Internationellt läkemedelsföretag med nordisk/baltisk organisation växer och söker nu en ’Finance Manager'. Här har du möjlighet att vara med och påverka i den lilla organisationen. Ett större ansvar kommer att överföras från huvudkontoret till bolaget i Kista och du jobbar som en del av det internationella finansteamet.
I rollen kommer du att ha ett övergripande ansvar för företagets redovisning och administration, samt ansvara för att förbättra arbetet inom ekonomiavdelningen i stort. Du har därför en stark redovisningskompetens och trivs bra med att driva förändringsarbete samt vidareutveckla processer.

Rollen innebär:

• Bokföring och rapporter i enlighet med lokala lagstadgade rapporterings-, beskattnings- och andra krav, samt med koncernens policy
• Se till att en korrekt månatlig rapportering uppfyller alla finansiella rapporteringsfrister
• Månadsvis / kvartalsvis / halvårsvis och årsrapportering
• I samordning med moderbolaget utveckla en plan för övergången till redovisning och rapportering från externa revisorer till intern bearbetning samt implementera koncernens finansiella programvara Microsoft Dynamics GP lokalt
• Förbereda allt underlag och analyser för revisioner (delårs- och årlig koncernredovisning och lagstadgad revision)
• Förbereda och tillhandahålla budget- och prognosinformation
• Utarbeta fullständig resultaträkning per månad tillsammans med årlig analys för revisionsändamål och presentera sådan information till både moderbolaget och lokal ledning regelbundet
• Delta i att genomföra koncernövergripande initiativ för att anpassa och optimera affärsprocesser
• gå igenom avtal utifrån ett finansiellt perspektiv
• du rapporterar direkt till VD

Vem är du?
• Senior ekonomiansvarig med flera års erfarenhet av redovisning, företrädesvis från läkemedelsbranschen
• Utmärkt kunskap om lokala och internationella redovisningsprinciper
• Tidigare erfarenhet från multinationell organisation med snäva deadlines
• Praktisk erfarenhet i huvudbokfunktionerna och slutet av slutet av året / slutet av året, inklusive att förbereda månads-, kvartals- och årsrapporter under snäva tidsramar
• Utmärkt användar- och administrationskunskaper för redovisningsprogramvara, beprövad erfarenhet av att arbeta med en rad finansiella rapporteringssystem och Microsoft Office-produkter, särskilt Excel
• Proaktiv och har förmåga att jobba självständigt som en del av det internationella finans-teamet
• Erfarenhet av dubbla rapporteringsvägar (HQ och lokal organisation) är fördelaktigt
• Du är trygg med att arbetsspråket är engelska

Som person är du trygg och självständig.
Tjänsten är placerad i Stockholm.

För mer information om tjänsten samt ansökan är du välkommen att kontakta Catharina Bergold, Rekryteringskonsult på Rekryteringsspecialisten AB (bergold@rekryteringsspecialisten.se).
Du är varmt välkommen med din ansökan!